Monday, June 18, 2007

P a n g k a l J a l a n

Mulai saat ini, setelah kejadian yang menimpa pada diri ku selama beberapa minggu yang lalu,aku berharap dan berazam...yang ku kan lebih meluang masaku yang sehari demi sehari dibuangi ku membuati perkara-perkara yang tidak senonoh dan tidak membawa sebarang manfaat kepada masa depan dan kebaikan diri ku.

Melihati rakan kawan ku yang kini berada jauh dari ku , menikmati masa pembelajaran mereka di luar negara. Ku asyik berfikir, adakah kehidupan mereka akan menjadi lebih sempurna dan riang apabila habis melanjutkan pelajaran mereka.
Adakah kita akan ditindas,dibiarkan dan disaingi oleh mereka bila tiba masa merebut jawatan kosong.

Sudah 2 minggu ku menjalani latihan industri ku di Pj..dan ku dapati bahawa jika hidup untuk mencari rezeki adalah seperti yang ku alami sekarang, masa depan saya tidak akan jadi sebaik ku yang sangka.Bekerja sebagai krew krew produksi filem amat letih dan kurang masa untuk tidur dengan lena. Kekadang sahaja hanya ada sehari dua untuk rehat.

Jadi itu, saya berharap dan berazam bahwa saya dapat mengaplikasikan semua teori teori dan ilmu yang telah ku belajar di uni, gabungkannya pada masa praktical ku..supaya ilmu ku terhadap bidang yang saya belajar skarang akan bertambah dengan pesat.

Masa seorang manusia di bumi, adalah pendek dan masih tinggal banyak ilmu pengetahuan yang boleh kita belajar. Jadi, kawan kawan saya yang ku jarang bertemu, haraplah u orang faham.

bila tiba masa yang sesuai, ku akan timbul di hadapan mu, meluangkan masa masa manis yang kita akan menikmati bersama - menuju ke pangkal jalan kita -

janji lionel~

1 comment:

Anonymous said...

Lionel..itu kah problem yang anda dialami ke???kehidupan adalah macam itu punya...mestilah experience by urself, den only u know how fun & how hard is -LIFE...
tak cukup rest den mai fast fast go 2 rest after workkkk..futsal is good to health of caz, but how come still seeing u guys pergi Da Gei in the late mid nite???kakakakakaka...though get enough relaxation is okies once a while..but then get enough rest is importany juga mah...

p/s:sila maafkan bahasa ku yang begitu menyedihkan...